#Bendixen-dancers, Nyheder & Resultater

Guld, podiepladser og finalejubel til Marcus & Veronika i England

This article is available in:


Bendixen Dans

I slutningen af januar dannede Bournemouth i England rammen om The UK Dance Festival, et af årets absolut hårdeste internationale stævner i standarddans. Her beviste Marcus og Veronika endnu engang, at de hører til helt i toppen.

På trods af benhård konkurrence gik de hele vejen og vandt guld i U19 Standard. Sejren blev hevet hjem med en ro og et overblik, man normalt kun ser hos langt ældre dansere.

Og de stoppede ikke der. I U21-rækken fortsatte den gode stime med en utrolig flot bronzemedalje, selvom de her var oppe imod både ældre og mere erfarne par.

Ugens største overraskelse, og måske mest imponerende præstation, kom dog i voksenrækken Adult Rising Stars. I et enormt felt på hele 82 par kæmpede Marcus og Veronika sig hele vejen til finalen og snuppede en 5. plads. Det er et resultat, der slår en tyk streg under, at de allerede nu kan bide skeer med de voksne på internationalt plan.

Resultaterne i Bournemouth føjer sig til en allerede stærk international sæson for parret. I 2025 skrev de historie med store internationale topplaceringer, blandt andet som WDO U19 Standard verdensmestre, og de har flere gange vist, at de kan levere, når presset er størst.  

Senere på året fortsatte de med markante resultater på internationalt gulv, blandt andet med en historisk sejr i London og en stærk “hattrick”-periode med topplaceringer, der understregede deres stabilitet og momentum.  

At danse på så højt et niveau over fem dage kræver enorm udholdenhed, men parret formåede tværtimod at vokse fra runde til runde og steppede op, når presset var størst.

Vi er enormt stolte af den udvikling, Marcus og Veronika viser på gulvet lige nu. Kæmpe tillykke med en fantastisk uge i Bournemouth! 💙

Bendixen Dans